Portabilitate
Incepand cu data de 21 octombrie 2008, toti operatorii de telefonie (fixa sau mobila) pun la dispozitia clientilor posibilitatea de pastrare a numerelor de telefon, daca acestia opteaza pentru un alt operator. Portabilitatea numerelor de telefon ofera posibilitatea utilizatorilor de telefonie mobile si fixa sa isi pastreze numarul de telefon, indiferent de reteau pe care o aleg.
Numerele de telefon pot fi porate de la fix la fix, sau de la mobil la mobil, numai in cadrul serviciilor de acelasi tip si in cazul numerelor nationale fixe geografice, in cadrul aceleiasi zone geografice, respective in cadrul aceluiasi judet sau in cadrul municipiului Bucuresti:
Portarea numerelor de telefonie fixa catre retele de telefonie mobila si invers NU este posibila
Detalii complete despre procesul de portabilitate se reg.sesc pe site-ul www.portabilitate.ro, administrat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Cum poate fi portat un numar de telefon?Procesul de portare este simplu si consta in completarea unei cereri de portare (link_cerere) si transmiterea acesteia in original catre Volocall. Dupa ce reprezentantii Volocall verifica acuratetea datelor inscrise in cererea de portare, acesta incepe derularea procesului de portare.
Cat dureaza portarea unui numar de telefon intr-o alta retea?Conform reglementarilor ANCOM, portarea se realizeaza in 3 zile lucratoare. Procesul se poate prelungi din motive tehnice, dar nu mai mult de 25 de zile lucratoare. Volocall va comunica solicitantului termenul de finalizare a port.rii. In ziua in care se va efectua portarea , serviciul de telefonie nu va fi disponibil timp de maxim 4 ore pentru serviciile de telefonie fixa.
De cate ori pot porta numarul de telefon?Nu exista o limitare a numarului de portari, numarul de telefon putand fi portat ori de cate ori este nevoie.
Care sunt costurile de portare a unui numar de telefon intr-o alta retea?Solicitantul trebuie sa achite o taxa de portare de 7,8 EUR.
Cum pot anula cererea de portare?Pentru a anula cererea de portare, este nevoie sa transmiti Volocall o cerere cu maxim 24 de ore inainte de ziua stabilita pentru portarea numarului. Formularul cererii poate fi descarcat de aici: - link_cerere